Google

Aviso: Se está a ler esta mensagem, provavelmente, o browser que utiliza não é compatível com os "standards" recomendados pela W3C. Sugerimos vivamente que actualize o seu browser para ter uma melhor experiência de utilização deste "website". Mais informações em webstandards.org.

Warning: If you are reading this message, probably, your browser is not compliant with the standards recommended by the W3C. We suggest that you upgrade your browser to enjoy a better user experience of this website. More informations on webstandards.org.

FIN  >  Finanças  >  Currículo  >  Written Communication

Licenciatura em Finanças

Plano Curricular Finanças


Written Communication (WCOM-DP)

UC Competência

Written Communication(Ciências Sociais)

UC Execução

Written Communication (2018/2019 - Semestre 1)
Written Communication (2017/2018 - Semestre 1)
Written Communication (2016/2017 - Semestre 1)

Contextos

Grupo: Finanças > 1º Ciclo > Unidades Curriculares Optativas > Cursos Livres

Período: 1 Ano, 1 Semestre

Grupo: Finanças > 1º Ciclo > Unidades Curriculares Optativas > Cursos Livres

Período: 2 Ano, 1 Semestre

Peso

1.0 (para cálculo da média)

Objectivos

General objectives:

- To develop ISEG/ULisboa students? communicative competence in writing in English;

- To provide techniques and practice exercises for students to improve their written
communication in English;

- To develop students? understanding of genres (standard text types).

Learning outcomes:

- To understand the relations between the socio-cultural context of a written text, genres and lexico-grammatical resources in English;

- To produce short and coherent texts in English.

Programa

- Theoretical underpinnings;
- Word language tools;
- Common mistakes by Portuguese speakers;
- Principles of text organisation:
a. Paragraph development;
b. Thematic progression;
c. Cohesive devices;
- Register (tenor):
a. Nominalization;
b. Making the subjective sound objective.
- Academic writing:
a. Written answers in tests and exams;
b. Essays and assignments;
c. Dissertations & theses;
d. Paraphrasing & summarizing.
- Writing in the workplace:
a. Letters;
b. Paper vs email;
c. Reports.

Metodologia de avaliação

Information collected in class;
Written exercises and texts (homework).

Bibliografia

Principal

Workbook and exercises available on Aquila

.

.

.

Secundária

Não existem referências bibliográficas secundárias.