Google

Ciências Sociais

Aviso: Se está a ler esta mensagem, provavelmente, o browser que utiliza não é compatível com os "standards" recomendados pela W3C. Sugerimos vivamente que actualize o seu browser para ter uma melhor experiência de utilização deste "website". Mais informações em webstandards.org.

Warning: If you are reading this message, probably, your browser is not compliant with the standards recommended by the W3C. We suggest that you upgrade your browser to enjoy a better user experience of this website. More informations on webstandards.org.

ISEG  >  Estrutura  >  Unidades Académicas  >  Ciências Sociais  >  Unidades Curriculares  >  Written Communication

Written Communication (WCOM-DP)

Área

AC Ciências Sociais > UC Optativas

Activa nos planos curriculares

Matemática Aplicada à Economia e à Gestão > Matemática Aplicada à Economia e à Gestão > 1º Ciclo > Unidades Curriculares Optativas > Cursos Livres > Written Communication

Management > Management > 1º Ciclo > Unidades Curriculares Optativas > Cursos Livres > Written Communication

Gestão > Gestão > 1º Ciclo > Unidades Curriculares Optativas > Cursos Livres > Written Communication

Finanças > Finanças > 1º Ciclo > Unidades Curriculares Optativas > Cursos Livres > Written Communication

Economics > Economics > 1º Ciclo > Unidades Curriculares Optativas > Cursos Livres > Written Communication

Economia > Economia > 1º Ciclo > Unidades Curriculares Optativas > Cursos Livres > Written Communication

Nível

Formação (F)

Tipo

Não Estruturante

Regime

Semestral

Carga Horária

Aula Teórica (T): 0.0 h/semana

Aula TeoricoPrática (TP): 2.0 h/semana

Créditos ECTS: 1.0

Objectivos

General objectives:

- To develop ISEG/ULisboa students? communicative competence in writing in English;

- To provide techniques and practice exercises for students to improve their written
communication in English;

- To develop students? understanding of genres (standard text types).

Learning outcomes:

- To understand the relations between the socio-cultural context of a written text, genres and lexico-grammatical resources in English;

- To produce short and coherent texts in English.

Programa

- Theoretical underpinnings;
- Word language tools;
- Common mistakes by Portuguese speakers;
- Principles of text organisation:
a. Paragraph development;
b. Thematic progression;
c. Cohesive devices;
- Register (tenor):
a. Nominalization;
b. Making the subjective sound objective.
- Academic writing:
a. Written answers in tests and exams;
b. Essays and assignments;
c. Dissertations & theses;
d. Paraphrasing & summarizing.
- Writing in the workplace:
a. Letters;
b. Paper vs email;
c. Reports.

Metodologia de avaliação

Information collected in class;
Written exercises and texts (homework).

Bibliografia

Principal

Workbook and exercises available on Aquila

.

.

.

Secundária

Não existem referências bibliográficas secundárias.