Google

Aviso: Se está a ler esta mensagem, provavelmente, o browser que utiliza não é compatível com os "standards" recomendados pela W3C. Sugerimos vivamente que actualize o seu browser para ter uma melhor experiência de utilização deste "website". Mais informações em webstandards.org.

Warning: If you are reading this message, probably, your browser is not compliant with the standards recommended by the W3C. We suggest that you upgrade your browser to enjoy a better user experience of this website. More informations on webstandards.org.

ISEG  >  Estrutura  >  Unidades Académicas  >  Gestão  >  Unidades Curriculares  >  Leading People in the 21st Century

Leading People in the 21st Century (LP21C-MIM)

Área

AC Gestão > UC Mestrados

Activa nos planos curriculares

Management > Management > 2º Ciclo > Unidades Curriculares Obrigatórias > Leading People in the 21st Century

Nível

2º Ciclo (M)

Tipo

Estruturante

Regime

Semestral

Carga Horária

Aula Teórica (T): 0.0 h/semana

Aula TeoricoPrática (TP): 1.38 h/semana

Trabalho Autónomo: 62.0 h/semestre

Créditos ECTS: 3.0

Objectivos

1. Define the different aspects of being a leader in the 21st century;
2. Increase knowledge about diagnosing skills needs and what to do to really develop those skills.
3. Understand how to effectively use the leadership tools to achieve results.

Programa

1. Leadership in the 21st century threats and opportunities
2. The future work force
3. The importance of ?Be? instead of ?Do?
4. A Global Mind to be successful
5. The required new competencies

Metodologia de avaliação

The teaching methodology to be applied will be participatory, seeking to generate a classroom dynamic that allows students to learn by learning by doing.
Continuous Assessment Mandatory (50%) + Final Exam Assessment (50%)
1. Continuous assessment shall comprise:
- group work aimed at the discussion and application of knowledge;
- active participation in the discussion of the various topics in class space.
2. Final Exam

Bibliografia

Principal

Não existem referências bibliográficas.

Secundária

Não existem referências bibliográficas secundárias.