ISEG  >  Ciências Sociais  >  PEDRO JOSÉ MARTO NEVES

Historical Perspective on Financial Reporting and Capital Markets

Networks and Corporate Governance in early 21th Century

Publications

"Business groups in Portugal in the Estado Novo regime (1930-1974): familiy, power and structural change", Business History, 58 (1), 49-68, 2016 (with Álvaro Ferreira da Silva and Luciano Amaral)

"Business coalitions and segmentation. Dynamics of the Portuguese corporate network" in: Gerarda Westerhuis and Thomas David, eds., The Power of Corporate Networks: A Comparative and Historical Perspective, Routledge, 2014, (with Álvaro Ferreira da Silva)

"Banco José Henriques Totta" in: Miguel Figueira de Faria and José Amado Mendes, eds., Dicionário de História Empresarial. Volume I: Bancos e Seguradoras, Lisbon, Universidade Autónoma de Lisboa, 2013

"Banco Totta & Açores" in: Miguel Figueira de Faria and José Amado Mendes, eds., Dicionário de História Empresarial. Volume I: Bancos e Seguradoras, Lisbon, Universidade Autónoma de Lisboa, 2013

"A recepção do taylorismo em Portugal (1918-1945)" in: Álvaro Garrido, Leonor Freire Costa and Luís Miguel Duarte, eds., Estudos em Homenagem a Joaquim Romero Magalhães. Economia, Instituições e Império, Coimbra, Almedina, 2012, pp.445-459, (with Carlos Bastien)

"Gerir o crescimento empresarial - a evolução da estrutura organizativa da CUF, 1865-1975", in: Miguel Figueira de Faria and José Amado Mendes, eds., Industrialização em Portugal no século XX. O caso do Barreiro, Lisbon, Instituto de Investigação Pluridisciplinar da Universidade Autónoma de Lisboa, 2010, pp. 37-57